söndag 1 november 2009

Sol, värme och ett dödsfall.

Okej, det kanske inte är så illa som det först kanske låter för andra öron, men jag fick i morse (min tid) meddelat att min mamma igår (söndag) fått åka till Djurakuten och avliva Festis, min kanin jag fick i julklapp när jag var 13. Min familj, som alltid haft djur, både många och gärna (i förhållande till vårat hem, levnadssätt osv iaf) är nu nere på 2 husdjur - älskade älskade landséern Chilla och Festis och Champiz (hankaninen jag fick när jag var i 10-årsåldern)s son Jesus (ja, han heter Jesus). Känns märkligt och sorgligt, men det är ju baksidan med att faktiskt ha djur. Det skall man vara medveten om redan från början.


Idag är det iallafall måndag, en mycket fin sådan tillochmed, strålande sol och oförskämt varmt vilket vi var väl värda efter förra veckans lite halvdaskiga mulna-regniga dagar. Gårdagen bjöd på premiär, Sandra åkte wakeboard - på kabel! Hon klarade sig alldeles galant vill jag lova. Idag har jag bara slappat vid poolen hela dagen och nu skall det bakas kladdkaka - MUMS!



Även Mo var i Blibli
Imorgon bär det av för middag hos Sandra med några Fagerstamänniskor som tydligen är här nere (varken jag eller Sandra hade någonsin hört namnen förut, men sedan är vi ju bara avdakade fd hobby-fagerstabor med å andra sidan) för att sedan på onsdag börja vad som kan komma att vara bland det galnaste hittills - min och Sandras Byron Bay-trip. Just telling you - you don't wanna know. Jag är äckligt peppad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar