söndag 8 november 2009

Australia day 49

Ni som känner mig vet att jag aldrig varit en väldigt kulturintresserad person. Visst, jag älskar att resa och mångkulturell mat osv, men nu menar jag mer kultur som i tavlor, statyer och sådant- Jag kan helt enkelt inte förstå hur vissa människor kan lägga ner 10- kanske 100-tusentals kronor på en tavla istället för att beställa en canvas med sitt favoritfoto från semestern för en femhundring istället. Idag har jag allafall bejakat min (ickeexiterande?) kulturella sida och spenderat dagen på Brisbane cultural centres museeum för att sedan käka lunch i Southbank. Ganska trevligt faktiskt.


Kan förövrig meddela att det är dessa små underlga djur som håller mig vaken om natten då de springer på taket. Ganska lustiga faktiskt.


Sedan bar det av hemåt för middag och lite planering inför Sydneyresan på Torsdag. Om någon har tips på vad man måste se/göra/kan hoppa över - snälla släng iväg ett mess! Vill ha alla tips!

Snart är det dags för dagens andra (!) middag, skall möta upp Judith, Gerrit John, Brad och Cory för mexikanskt... Trevlans trevlans.

Hoppas det regnar på er där hemma (för det gör det på mig...)
Saknar er alla!

Xxx / Pipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar